Retourneren & ruilen
Bestelling retourneren
Bij Van der Garde Tuinmeubelen heeft u de mogelijkheid uw bestelling te retourneren. Hier kunt u dan, binnen 14 dagen na ontvangst van de complete bestelling, melding van maken. U heeft na het maken van de melding nog 14 dagen de tijd om uw producten retour te sturen of retour te brengen in een van onze showrooms. U kunt ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als u daarbij maar een mededeling voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt. Wij raden u aan bij het afhalen of bij bezorging uw bestelling te controleren. Mocht deze incompleet of beschadigd zijn, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Artikelen die u wilt retourneren dienen in een zo oorspronkelijk mogelijke verpakking teruggestuurt te worden, tevens dient het product ongeschonden zijn en te zijn zouden wij het fijn vinden als u een herroepingsformulier toevoegt, echter is dit niet verplicht. Mocht het product toch beschadigd zijn dan kunnen wij hier een waardevermindering voor in rekening brengen. Wij zullen in beide gevallen het aankoopbedrag aan u terugbetalen inclusief de leveringskosten, middels hetzelfde betaalmiddel als waar u mee heeft betaald, binnen enkele werkdagen, en uiterlijk binnen 14 dagen na dat u de melding dat u de overeenkomst wenst te ontbinden aan ons heeft gemaakt. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. De kosten voor retour zending zijn voor uw rekening. Wanneer een retour of omruiling bij u afgehaald dient te worden, zullen we vooraf de kosten met u bespreken. De kosten voor het ophalen van bijvoorbeeld een loungeset, parasol of tuinset variëren tussen de €25,- en de €150,-
Moet ik een reden voor retour aangeven?
Bij Van der Garde Tuinmeubelen is het niet verplicht aan te geven waarom u uw aankoop retour wilt doen. Uiteraard stellen we dit wel op prijs!
Hoe kan ik mijn bestelling retour sturen?
Voor het retourneren van uw bestelling kunt u onderstaand herroepingsformulier downloaden. Deze vult u volledig in en voegt u bij het retour te sturen product. Indien er bij uw retour geen herroepingsformulier of andere ondubbelzinnige verklaring aanwezig is, waaruit uw wens tot herroeping blijkt, kunnen wij deze niet in behandeling nemen
Adres:
Van der Garde Tuinmeubelen
T.a.v. Retour webshop
Edisonring 14
6669 NB Dodewaard
Retourtermijn
Bij Van der Garde Tuinmeubelen heeft u 14 dagen de tijd, vanaf het moment van ontvangst, om uw bestelling te herroepen. Vanaf dan heeft u nog 14 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren.
Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?
Wilt u uw bestelling ruilen? Dan kan dit binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Uiteraard dient het artikel ongebruikt en redelijkerwijs in de orginele verpakkeing te zijn. Wilt u een 'klein' product ruilen (bijvoorbeeld: beschermhoes, kussen, etc) dat met een pakketdienst is geleverd dan is het het makkelijkste dat u het product dat u wilt ruilen retourneert en het nieuwe product besteld via onze webshop. Wilt u een 'groot' product ruilen (bijvoorbeeld: loungeset, tuintafel, etc) Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Ook is het mogelijk om uw bestelling te ruilen in ons magazijn in Opheusden. Hier hebben we bijna alle artikelen op voorraad. Voordat u de reis maakt raden wij u aan om eerst contact met ons op te nemen zodat we de voorraad voor u kunnen checken.
Ook is het mogelijk om uw bestelling te ruilen in onze showrooms. De kleine artikelen, zoals een beschermhoes, hebben we vaak direct op voorraad in de showrooms. Voordat u de reis maakt naar een van onze winkels adviseren wij u om contact met ons op te nemen zodat we de actuele voorraad voor u kunnen nagaan.
Herroepingsrecht
Wilt u uw bestelling herroepen? U kunt dan binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling aan ons laten weten dat u van de aankoop wenst af te zien. Na aanmelding heeft u vervolgens nog eens 14 dagen om uw bestelling te retourneren. Ook is het mogelijk om zonder bericht vooraf uw producten retour te sturen. Doe dit dan binnen 14 dagen na ontvangst. Het helpt ons u als u aan u retourzending een herroepingsformulier toevoegd, echter is dit niet verplicht.
Uiteraard is het ook mogelijk gebruik te maken van het Europese herroepingsformulier. Vul het formulier correct in en verstuur het ingevuld formulier binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling naar info@vdgarde.nl of naar Van der Garde Tuinmeubelen op het volgende adres:
Van der Garde Tuinmeubelen
T.a.v. Retour webshop
Edisonring 14
6669 NB Dodewaard
Europees modelformulier voor herroeping
Ontbinding financieringsovereenkomst
Indien u uw bestelling herroept en de zou betalen via Spraypay dan zullen wij deze financieren ontbinden. Uiteraard is het ontbinden van de financieren kosteloos.
Retourneringskosten
De kosten voor het retour sturen van uw bestelling zijn voor uw rekening. Als het product via een pakketdienst retourgestuurd worden bedragen deze vaak niet meer dan €6,95 (PostNL). Heeft u een product dat niet via een pakketdienst geretouneerd kan worden, bijvoorbeeld een tafel of loungeset, en wenst dat wij dit voor u verzorgen dan varieren de kosten hiervan tussen €25,- en de €150,- Dit is afhankelijk om welke artikelen dat het gaat en de locatie waar deze opgehaald dienen te worden. Wilt u een exacte prijs weten voor het retourneren van uw producten? Neem dan contact met ons op via 0488441220 of mail naar info@vdgarde.nl.
Product beschadigd geleverd
Heeft u een beschadigd product ontvangen? Dan lossen wij dit uiteraard graag op. In overleg met u komen we dan met een passende oplossing. Om u goed en snel te helpen ontvangen we graag het volgende:
- Een foto van de beschadiging en van het complete product
- Uw order, klant of factuurnummer als u deze niet heeft zijn uw adres gegevens vaak ook voldoende
U kunt bovenstaande mailen naar info@vdgarde.nl. Onze service medewerkers proberen dan binnen 1 werkdag een antwoord te geven op uw mail.
Bestelling incompleet geleverd
Is uw bestelling niet compleet geleverd? Neem dan direct contact met ons op. Wij kijken dan waar het ontbrekende product is en zullen ervoor zorgen dat uw bestelling alsnog compleet wordt aangeleverd.