Garantie & klachten
Garantietermijn
Op alle producten (met uitzondering van beschermhoezen) geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantietermijn op tuinmeubelen bedraagt meestal 2 jaar maar er zijn ook uitzonderingen van producten waar bijv. 3,5 of zelfs 10 jaar garantie op zit. De garantie termijn staat per product vermeldt. De fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke garantie, die op al onze producten van toepassing is. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie
Om problemen te voorkomen die niet onder garantie vallen, adviseren wij u onze onderhoudsadviezen door te nemen.
Garantievoorwaarden
Wat valt er onder garantie?
Als u een klacht heeft over een product dan kan dit onder de garantie vallen. Meestal vallen de volgende punten onder garantie:
- Fabricagefouten
- Materiaalfouten
De volgende punten vallen niet onder de garantie:
- Ongevallen
- Stormschade
- Verkleuring van kussens
- Verkleuring parasoldoek
- Vekleuring van houten meubels
- Verkleuring algemeen
- Haarscheurtjes bij houten tuinmeubelen
- Defecten aan parasols of partytenten door weersomstandigheden
- Vlekken of verkleuringen door het plaatsen van decoratie (bloempot, etc,)
Twijfelt u of de problemen aan u producten onder garantie valt? Stuur dan een mail met foto's van het probleem en uw adresgegevens of aankoopbon naar service@vdgarde.nl Wij zullen dan bepalen of uw probleem onder de garantie valt en dit met u communiceren.
Hoe kan ik aanspraak maken op garantie?
Om uw garantie aanvraag goed en snel in behandeling te kunnen nemen ontvangen we graag onderstaande informatie per mail. Het mailadres dat u hier voor kunt gebruiken is service@vdgarde.nl.
- Een korte omschrijving van het probleem
- een of meerdere detailfoto's van het probleem
- een foto van het gehele product
- Een kopie of foto van uw aankoopbon. (eventueel een factuur nummer of klantnummer is ook voldoende)
Zodra we uw aanvraag hebben ontvangen probeert onze serviceafdeling binnen 1 werkdag een inhoudelijke een reactie te geven maar uiterlijk binnen 5 werkdagen. Ons streven is om samen tot een juiste oplossing te komen.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Klachten
Is een bezorging niet helemaal goed gegaan? Of heb je een klacht over een product of over onze service en wil je deze melden, dan kunt ons contactformulier invullen of een mail sturen naar service@vdgarde.nl.
Zodra we uw klacht hebben ontvangen probeert onze serviceafdeling binnen 1 werkdag een inhoudelijke een reactie te geven maar uiterlijk binnen 5 werkdagen. Ons streven is om samen tot een juiste oplossing te komen.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl)
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Product beschadigd geleverd
Heeft u een beschadigd product ontvangen? Dan lossen wij dit uiteraard graag op. In overleg met u komen we dan met een passende oplossing. Om u goed en snel te helpen ontvangen we graag het volgend:
- Een foto van de beschadiging en van het complete product
- Uw order, klant of factuurnummer als u deze niet heeft zijn uw adres gegevens vaak ook voldoende
U kunt bovenstaande mailen naar service@vdgarde.nl Onze service medewerkers proberen dan binnen 1 werkdag een antwoord te geven op uw mail.
Losse onderdelen bestellen
Heeft u een product waarbij een onderdeel kapot is of vervangen dient te worden? Van der Garde Tuinmeubelen heeft erg veel onderdelen op voorraad of kan deze bestellen bij de leverancier. Wilt u een specifiek onderdeel bestellen? Mail ons welk onderdeel u zoekt. Om u snel te voorzien van een antwoord ontvangen we graag een foto van het betreffende onderdeel en een foto van het complete artikel. Ook maakt u het ons makkelijker als u een factuur of aankoopbewijs heeft en hier een foto van maakt en bij uw mail voegt.